Księżniczki i Rycerze – wypoczynek dla najmłodszych
Księżniczki i Rycerze – program dla najmłodszych fanów bajek i baśni
Zimowy, adaptacyjny program dla najmłodszych uczestników, zwłaszcza tych, którzy po raz pierwszy mają zamiar opuścić rodzinny dom i udać się na samodzielną przygodę. Pałace i zamki budują już same w sobie bajkową atmosferę, a nasi wychowawcy potrafią zabawić nawet najbardziej wymagające uwagi dzieci. Ciekawe warsztaty prowadzone w dwóch blokach dziennych i dostosowane do wieku dzieci imprezy wieczorne. Cały dzień wypełniony aktywnościami, dzięki temu uczestnicy nie nudzą się, chętnie podejmują działania i pracując z rówieśnikami „na żywo”, łatwo nawiązują nowe znajomości.
Na dworze księcia Bruno, czyli Księżniczki i Rycerze to program zimowisk, zielonych szkół i wycieczek szkolnych dla fanów literatury fantasy, znanych bajek i baśni Disneya czy braci Grimm. W ramach zimowisk pracujemy w grupach wiekowych: 8-10, 11-12 oraz w grupach zabawowych, tzw. dynastiach. Program Księżniczki i Rycerze organizowany jest w sezonie zimowym – na zimowiskach, a także na wycieczkach i zielonych szkołach w trakcie roku szkolnego.
Księżniczki i Rycerze – to wszystko dla Was!
mieszkanie w pałacu, zamku lub na terenie kompleksu zamkowego z całodobową ochroną
wyżywienie – potrawy przygotowywane przez pałacowe / zamkowe kuchnie
czas wypełniony warsztatami, zajęciami i epickimi imprezami
uroczyste obwieszczenie – dyplom specjalny
pamiętnik podróżnika – do sporządzania notatek z magicznej przygody oraz długopis
koszulka z sezonowym nadrukiem
opieka Arcymistrzów (wychowawców) oraz Ambasadora HY (kierownika)
czas wypełniony warsztatami, zajęciami i epickimi imprezami
Zajęcia, Warsztaty, Aktywności
Eliksarium
Warsztaty manualne – tworzenie własnych minieliksirów z unikatową zawartością, koreczkiem i rzemykiem
Instrumentarium Przyjaźni
Zajęcia integracyjne – najczęściej prowadzone od pierwszych dni w czasie turnusu. Zajęcia ukierunkowują na prezentację siebie, wzmocnienie poczucia własnej wartości poprzez odrywanie mocnych stron każdego uczestnika
I wiadomym nie będzie, gdzie kura usiędzie... Rzecz o szyfrach
Warsztaty z szyfrowania i odszyfrowywania wiadomości i meldunków; przegląd znanych metod kodowania
Kierunek? Na „X”!!
Warsztaty z umiejętności nawigacji – wyznaczania kierunków świata na podstawie obserwacji terenu oraz nieba
Uczniowie Anaksymandra
Warsztaty z umiejętności kreślenia map, punkty orientacyjne w terenie, legenda w nawiązaniu do map krain fantasy, np. Śródziemia
W poszukiwaniu skarbów gór
warsztaty odkrywczo-techniczne – wydobywanie kamieni/rekwizytów z brył gipsowych oraz prezentacja okazów kamieni szlachetnych i półszlachetnych – pochodzenie, właściwości, zastosowanie.
Na dworze księcia Bruno
Przegląd manier dworskich i dobrych obyczajów, zachowanie przy stole i różnych sytuacjach z życia codziennego
Imeriada. Gotowość do zwycięstwa
Turnieje i zawody sportowe w różnych dyscyplinach, wybór uzależniony jest od umiejętności i zdolności uczestników, biorących udział w aktualnej przygodzie
Zakazany sztych
Warsztaty z umiejętności walki mieczem z wykorzystaniem bezpiecznych mieczy piankowych
Sekrety Zielonej Planety
Warsztaty ekologiczne – prezentacja walorów ekologicznej postawy w odniesieniu do zanieczyszczenia środowiska, często zakończone zasadzeniem drzew lub krzewów
Z dziennika znawcy roślin i ziół
warsztaty z rozwijania umiejętności rozpoznawania roślin i ziół, prezentacja wybranych popularnych ziół – występowanie i zastosowanie w codziennym życiu, w nawiązaniu do przedmiotów Szkoły Magii i Czarodziejstwa
Języki Czarnego Wachlarza
Warsztaty z umiejętności posługiwania się wachlarzem i odczytywania gestów wyrażanych tym przedmiotem; taniec z wachlarzem
Ja w tysiącach mnie
Warsztaty z rozwijania umiejętności prawidłowego odpoczywania, medytacji i słuchania samego siebie, w nawiązaniu do Rycerzy Jedi
Bohalendy Hugona Yorcka
Karciana gra logiczno-decyzyjna z postaciami ze Świata Czarodziejów; gra rozwijająca sztukę argumentacji oraz niezwykle integrująca uczestników
Heraldyka Czterech Światów
Prezentacja sylwetek głównych postaci Czterech Światów: Antaresa, Imerusa, Semperos oraz Xifãnga, których to nazwiska są jednocześnie nazwami domów, połączona z warsztatami z umiejętności szycia – przyszywanie haftowanych herbów do szat czarodziejów
MTL
Odpowiedzialna za rozrywkę młodych Czarodziejów, Sekcja MTL z kolei zapewnia, że nie zabraknie tańca, śpiewu, recytacji, gier sportowych: quidditch (latem), planszówek, konkursów, turniejów, gier fabularnych i fabularno-terenowych, potańcówek i innych, które tężyznę fizyczną wzmocnią, a i umysły oczyszczać będą, by miejsce dla radosnych wspomnień uczynić…