Sekret Zamkowej Krypty – wypoczynek dla odważnych"
Sekret Zamkowej Krypty – program dla fanów Szkoły Szpiegów, czy Indiany Jonesa
Zimowy, adaptacyjny program dla dzieci i młodzieży, zwłaszcza dla tych, którzy nie potrafią zdecydować się na udział w przygodzie w konkretnym Świecie Hugona Yorcka, a chcą spróbować czegoś nowego – wyjazdu z domu – i bawić się z rówieśnikami „na żywo”. Warsztaty i imprezy? Z myślą o fanach przygód w klimacie Indiany, Jacka Sparrowa czy dla młodszych: Opowieści z Narni, Baśnioboru itp.
Sekret Zamkowej Krypty to program zimowisk, zielonych szkół i wycieczek szkolnych dla fanów literatury i filmu fantasy, przygody i nieziemskich artefaktów. W ramach zimowisk pracujemy w grupach wiekowych: 14-15 i pow. 15 lat oraz w grupach zabawowych, tzw. dynastiach. Program Sekret Zamkowej Krypty organizowany jest w sezonie zimowym – na zimowiskach, a także na wycieczkach i zielonych szkołach w trakcie roku szkolnego.
Sekret Zamkowej Krypty – to wszystko dla Was!
mieszkanie w pałacu, zamku lub na terenie kompleksu zamkowego z całodobową ochroną
wyżywienie – potrawy przygotowywane przez pałacowe / zamkowe kuchnie
czas wypełniony warsztatami, zajęciami i epickimi imprezami
uroczyste obwieszczenie – dyplom specjalny
pamiętnik podróżnika – do sporządzania notatek z magicznej przygody oraz długopis
koszulka z sezonowym nadrukiem
opieka Arcymistrzów (wychowawców) oraz Ambasadora HY (kierownika)
czas wypełniony warsztatami, zajęciami i epickimi imprezami
Zajęcia, Warsztaty, Aktywności
Instrumentarium Przyjaźni
Zajęcia integracyjne – najczęściej prowadzone od pierwszych dni w czasie turnusu. Zajęcia ukierunkowują na prezentację siebie, wzmocnienie poczucia własnej wartości poprzez odrywanie mocnych stron każdego uczestnika
I wiadomym nie będzie, gdzie kura usiędzie... Rzecz o szyfrach
Warsztaty z szyfrowania i odszyfrowywania wiadomości i meldunków; przegląd znanych metod kodowania
Kierunek? Na „X”!!
Warsztaty z umiejętności nawigacji – wyznaczania kierunków świata na podstawie obserwacji terenu oraz nieba
Uczniowie Anaksymandra
Warsztaty z umiejętności kreślenia map, punkty orientacyjne w terenie, legenda w nawiązaniu do map krain fantasy, np. Śródziemia
Dedukcja, indukcja i fikcja. Królowe demaskacji
Warsztaty detektywistyczne w formie gry fabularyzowanej, w której uczestnicy przyjmują różne role, by móc ująć kłamcę/sprawcę, w nawiązaniu do przygód Sherlocka oraz literatury A. Christie
Łzy ciemności, czyli astronomia dla Podróżników
Prezentacja mapy nieba, zapoznanie z konstelacjami, gwiazdami i innymi ciałami niebieskimi. Warsztaty nocne – znajdowanie wybranych gwiazd, planet, konstelacji przy dobrych warunkach atmosferycznych
Imeriada. Gotowość do zwycięstwa
Turnieje i zawody sportowe w różnych dyscyplinach, wybór uzależniony jest od umiejętności i zdolności uczestników, biorących udział w aktualnej przygodzie
Zakazany sztych
Warsztaty z umiejętności walki mieczem z wykorzystaniem bezpiecznych mieczy piankowych
Sekrety Zielonej Planety
Warsztaty ekologiczne – prezentacja walorów ekologicznej postawy w odniesieniu do zanieczyszczenia środowiska, często zakończone zasadzeniem drzew lub krzewów
Z dziennika znawcy roślin i ziół
warsztaty z rozwijania umiejętności rozpoznawania roślin i ziół, prezentacja wybranych popularnych ziół – występowanie i zastosowanie w codziennym życiu, w nawiązaniu do przedmiotów Szkoły Magii i Czarodziejstwa
Stworzenia, bestie i inne dziwy
Przegląd fantastycznych zwierząt w oparciu o literaturę fantasy oraz mitologię Greków, Rzymian i Słowian w połączeniu z warsztatami kreatywności – zaprojektowanie oryginalnych stworzeń oraz sformułowanie zasad ich wychowywania i odżywiania
Serce Łucznika
Warsztaty z rozwijania umiejętności strzelania z łuku refleksyjnego do tarczy
Zaklęcia, krypty i podziemia
Warsztaty z rozwijania umiejętności poruszania się po nieznanym terenie, dostrzeganie znaków in wskazówek, rozwiązywania łamigłówek i zagadek
Bohalendy Hugona Yorcka
Karciana gra logiczno-decyzyjna z postaciami ze Świata Czarodziejów; gra rozwijająca sztukę argumentacji oraz niezwykle integrująca uczestników
Heraldyka Czterech Światów
Prezentacja sylwetek głównych postaci Czterech Światów: Antaresa, Imerusa, Semperos oraz Xifãnga, których to nazwiska są jednocześnie nazwami domów, połączona z warsztatami z umiejętności szycia – przyszywanie haftowanych herbów do szat czarodziejów
Parada zmysłów: Węch
warsztaty z rozpoznawania przedmiotów i roślin czy substancji przy pomocy zmysłu węchu z mini prezentacją, odpowiadającą na pytania: w jaki sposób rozpoznajemy zapachy
MTL
Odpowiedzialna za rozrywkę młodych Czarodziejów, Sekcja MTL z kolei zapewnia, że nie zabraknie tańca, śpiewu, recytacji, gier sportowych: quidditch (latem), planszówek, konkursów, turniejów, gier fabularnych i fabularno-terenowych, potańcówek i innych, które tężyznę fizyczną wzmocnią, a i umysły oczyszczać będą, by miejsce dla radosnych wspomnień uczynić…