Starcie Tytanów
Program: Starcie Tytanów
Ostatni przystanek w młodzieżowej przygodzie w Czterech Światach, za Starciem Tytanów czekają na Ciebie wyzwania już dorosłego życia. Dlatego finałowa przygoda musi być epicka. Piracka Tortura, Rzym Starożytny, Konferencja w Eotto Asar – to tylko niektóre imprezy, które czekają na Masterów i Asów Czterech Światów. Program kończy się ogłoszeniem Tytana i Tytanidy. Kto tym razem zgranie laur zwycięstwa?
Starcie Tytanów to program kolonii, obozu – najstarszych uczestników imprez w Czterech Światach, którzy nie ukończyli jeszcze szkoły średniej. Pracujemy w grupach zabawowych, tzw. rodach lub dynastiach. Program Starcie Tytanów organizowany jest w sezonie letnim – w czasie wakacji.
Starcie Tytanów – to wszystko dla Was!
mieszkanie w pałacu lub na terenie kompleksu pałacowego z całodobową ochroną
wyżywienie – potrawy przygotowywane przez pałacową kuchnie
czas wypełniony warsztatami, zajęciami i epickimi imprezami
peleryna szyta na miarę
haftowany herb rodu do własnoręcznego przyszycia
pamiątkowy kapelusz oraz uroczyste obwieszczenie – dyplom specjalny
pamiętnik podróżnika – do sporządzania notatek z magicznej przygody oraz długopis
koszulka z sezonowym nadrukiem
opieka Arcymistrzów (wychowawców) oraz Ambasadora HY (kierownika)
wszystko to, co stworzysz w trakcie warsztatów, np.: eliksir, figurkę z gliny itp.
Zajęcia, Warsztaty, Aktywności
Eliksarium
Warsztaty manualne – tworzenie własnych minieliksirów z unikatową zawartością, koreczkiem i rzemykiem
Transmutacja i efekty antarejskiego przeistoczenia
Warsztaty manualne – tworzenie fgur/rzeźb/przedmiotów z dostępnych materiałów, np. glina, papier, masa solna itp.
Tajemnicze inkantacje
Przegląd zaklęć z literatury o czarodziejach, w tym o przygodach Harry’ego Pottera, w fnale zajęć odbywa się turniej na podstawie gry słowno-ruchowej z użyciem drewnianych różdżek i oryginalnych zaklęć
Kreacje wróżb i przepowiedni
Warsztaty kreatywno-literackie – wymyślanie ciekawych historii na podstawie obserwacji przedmiotów lub zjawisk w nawiązaniu do przedmiotów ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa
Historia Wielkich Magów
prezentacja sylwetek znanych autorów literatury fantasy / SciFi oraz ich największych dzieł literackich, w tym: J. K. Rowling, J. R. R. Tolkiena itp. A także zaglądnięcie do nowości na rynku wydawniczym w Polsce z serii „Wojownicy” czy „Szkoła Szpiegów”.
W oku pierścienia. Mineralogia i krystalografia
prezentacja okazów kamieni szlachetnych i półszlachetnych – pochodzenie, właściwości, zastosowanie
Instrumentarium Przyjaźni
Zajęcia integracyjne – najczęściej prowadzone od pierwszych dni w czasie turnusu. Zajęcia ukierunkowują na prezentację siebie, wzmocnienie poczucia własnej wartości poprzez odrywanie mocnych stron każdego uczestnika
I wiadomym nie będzie, gdzie kura usiędzie... Rzecz o szyfrach
Warsztaty z szyfrowania i odszyfrowywania wiadomości i meldunków; przegląd znanych metod kodowania
Run Starożytnych kreślenie
Warsztaty z kreślenia Run, symbolika, pochodzenie, znaczenie, na podstawie mitologii nordyckiej oraz w nawiązaniu do przygód Harry’ego Pottera
Różdżki. Kompozycja i potęga
Warsztaty kreatywno-manualne z tworzenia własnego rdzenia do drewnianej różdżki, którą biorący udział w przygodzie otrzymują na zawsze, w nawiązaniu do przygód Harry’ego Pottera
Łzy ciemności, czyli astronomia dla Podróżników
Prezentacja mapy nieba, zapoznanie z konstelacjami, gwiazdami i innymi ciałami niebieskimi. Warsztaty nocne – znajdowanie wybranych gwiazd, planet, konstelacji przy dobrych warunkach atmosferycznych
Sekrety Zielonej Planety
Warsztaty ekologiczne – prezentacja walorów ekologicznej postawy w odniesieniu do zanieczyszczenia środowiska, często zakończone zasadzeniem drzew lub krzewów
Z dziennika znawcy roślin i ziół
warsztaty z rozwijania umiejętności rozpoznawania roślin i ziół, prezentacja wybranych popularnych ziół – występowanie i zastosowanie w codziennym życiu, w nawiązaniu do przedmiotów Szkoły Magii i Czarodziejstwa
Stworzenia, bestie i inne dziwy
Przegląd fantastycznych zwierząt w oparciu o literaturę fantasy oraz mitologię Greków, Rzymian i Słowian w połączeniu z warsztatami kreatywności – zaprojektowanie oryginalnych stworzeń oraz sformułowanie zasad ich wychowywania i odżywiania
Bohalendy Hugona Yorcka
Karciana gra logiczno-decyzyjna z postaciami ze Świata Czarodziejów; gra rozwijająca sztukę argumentacji oraz niezwykle integrująca uczestników
Heraldyka Czterech Światów
Prezentacja sylwetek głównych postaci Czterech Światów: Antaresa, Imerusa, Semperos oraz Xifãnga, których to nazwiska są jednocześnie nazwami domów, połączona z warsztatami z umiejętności szycia – przyszywanie haftowanych herbów do szat czarodziejów
AIZet
warsztaty dyskusyjne związane z wpływem sztucznej inteligencji na naukę oraz stosunki społeczne z próbą odpowiedzi na pytanie, jak mądrze korzystać z możliwości AI
MTL
Odpowiedzialna za rozrywkę młodych Czarodziejów, Sekcja MTL z kolei zapewnia, że nie zabraknie tańca, śpiewu, recytacji, gier sportowych: quidditch (latem), planszówek, konkursów, turniejów, gier fabularnych i fabularno-terenowych, potańcówek i innych, które tężyznę fizyczną wzmocnią, a i umysły oczyszczać będą, by miejsce dla radosnych wspomnień uczynić…