Czarodzieje dla młodzieży
Program: Czarodzieje Master
Oto drugi etap kariery każdego czarodzieja w Czterech Światach. Dołącz do masterskiej przygody, po której będziesz mógł wybrać swój dom już na każdy następny wyjazd. Ulubione warsztaty ze Świata Czarodziejów rozszerzone o kilkanaście zajęć i imprez typowych dla młodzieży. Stawiamy na współpracę, integrację i kreatywne aktywności. Fabułki, „escape roomy” i tajemne, nocne wypady czekają, by je przeżyć, a może współorganizować i przeżyć. Sprawdź sam!
Czarodzieje Master to program zimowisk, kolonii, zielonych szkół i wycieczek szkolnych dla fanów literatury fantasy, zwłaszcza przygód Harry’ego Pottera. W ramach zimowisk i kolonii pracujemy w grupach wiekowych: 14-15 i pow. 15 lat oraz w grupach zabawowych, tzw. domach. Program Czarodzieje Master organizowany jest w sezonie zimowym – na zimowiskach oraz w sezonie letnim – na koloniach, a także na wycieczkach i zielonych szkołach w trakcie roku szkolnego.
Czarodzieje Master – to wszystko dla Was!
mieszkanie w pałacu, zamku lub na terenie kompleksu zamkowego z całodobową ochroną
wyżywienie – potrawy przygotowywane przez pałacowe / zamkowe kuchnie
czas wypełniony warsztatami, zajęciami i epickimi imprezami
czarodziejska peleryna ze srebrnym podszyciem szyta na miarę
haftowany herb domu do własnoręcznego przyszycia
pamiątkowa, drewniana różdżka oraz uroczyste obwieszczenie – dyplom specjalny
pamiętnik podróżnika – do sporządzania notatek z magicznej przygody oraz długopis
koszulka z sezonowym nadrukiem
opieka Arcymistrzów (wychowawców) oraz Ambasadora HY (kierownika)
wszystko to, co stworzysz w trakcie warsztatów, np.: eliksir, figurkę z gliny itp.
Zajęcia, Warsztaty, Aktywności
Historia Wielkich Magów
prezentacja sylwetek znanych autorów literatury fantasy / SciFi oraz ich największych dzieł literackich, w tym: J. K. Rowling, J. R. R. Tolkiena itp. A także zaglądnięcie do nowości na rynku wydawniczym w Polsce z serii „Wojownicy” czy „Szkoła Szpiegów”.
Instrumentarium Przyjaźni
Zajęcia integracyjne – najczęściej prowadzone od pierwszych dni w czasie turnusu. Zajęcia ukierunkowują na prezentację siebie, wzmocnienie poczucia własnej wartości poprzez odrywanie mocnych stron każdego uczestnika
Różdżki. Kompozycja i potęga
Warsztaty kreatywno-manualne z tworzenia własnego rdzenia do drewnianej różdżki, którą biorący udział w przygodzie otrzymują na zawsze, w nawiązaniu do przygód Harry’ego Pottera
Łzy ciemności, czyli astronomia dla Podróżników
Prezentacja mapy nieba, zapoznanie z konstelacjami, gwiazdami i innymi ciałami niebieskimi. Warsztaty nocne – znajdowanie wybranych gwiazd, planet, konstelacji przy dobrych warunkach atmosferycznych
Sekrety Zielonej Planety
Warsztaty ekologiczne – prezentacja walorów ekologicznej postawy w odniesieniu do zanieczyszczenia środowiska, często zakończone zasadzeniem drzew lub krzewów
Bohalendy Hugona Yorcka
Karciana gra logiczno-decyzyjna z postaciami ze Świata Czarodziejów; gra rozwijająca sztukę argumentacji oraz niezwykle integrująca uczestników
Heraldyka Czterech Światów
Prezentacja sylwetek głównych postaci Czterech Światów: Antaresa, Imerusa, Semperos oraz Xifãnga, których to nazwiska są jednocześnie nazwami domów, połączona z warsztatami z umiejętności szycia – przyszywanie haftowanych herbów do szat czarodziejów
Refleksje. Cywilizacje Dalekiego Wschodu
Warsztaty dyskusyjne dot. dorobku cywilizacji Dalekiego Wschodu: Chin, Japonii i Korei z uwzględnieniem aktualnych trendów i wpływu na mieszkańców Starego Kontynentu
Chwila a przyszłość
warsztaty z zarządzania sobą w czasie, ćwiczenie umiejętności bieżącego ustalania priorytetów, skutki działań i zaniechania działań w bliższej i dalszej przyszłości
Wybory słów i gestów
warsztaty językowe – prezentacja wagi używania poszczególnych słów i wykonywania określonych gestów w stosunku do rozmówcy; ćwiczenia rozumienia siebie nawzajem
Konsument Sukcesu
Warsztaty dyskusyjne dot. istoty poczucia szczęścia i zadowolenia w życiu codziennym
Mistrzowie Władzy
Prezentacje sylwetek władców, których historia przedstawia jako godnych, sprawiedliwych i mądrych – próba wyciągnięcia wniosków, jak być dobrym przywódcą
Tylko – wykreślenie
Warsztaty z samodyscypliny i finalizacji projektów oraz mniejszych zadań życia codziennego
Maska Oryginalna
Warsztaty z autoprezentacji i publicznych wystąpień
Zaplanuj to w wyobraźni
Warsztaty planowania i organizacji wydarzeń; krótkie wprowadzenie do dydaktyki i metodyki prowadzenia zajęć i imprez
AIZet
warsztaty dyskusyjne związane z wpływem sztucznej inteligencji na naukę oraz stosunki społeczne z próbą odpowiedzi na pytanie, jak mądrze korzystać z możliwości AI
MTL
Odpowiedzialna za rozrywkę młodych Czarodziejów, Sekcja MTL z kolei zapewnia, że nie zabraknie tańca, śpiewu, recytacji, gier sportowych: quidditch (latem), planszówek, konkursów, turniejów, gier fabularnych i fabularno-terenowych, potańcówek i innych, które tężyznę fizyczną wzmocnią, a i umysły oczyszczać będą, by miejsce dla radosnych wspomnień uczynić…