Świat Czarodziejów Hugona Yorcka
Świat Czarodziejów Hugona Yorcka
Jeśli bliski jest Ci zamek Hogwart i Harry Potter, imponuje Ci mądrość Gandalfa lub Merlina, wieczory spędzasz z książką lub filmem, które przenoszą Cię do świata, w którym wszystko może się zdarzyć, a zaklęcia i mityczne stwory to chleb powszedni – witaj w Magicznym Świecie Czarodziejów. Czekaliśmy na Ciebie.
Świat Czarodziejów to program zimowisk, kolonii, zielonych szkół i wycieczek szkolnych dla fanów literatury fantasy, zwłaszcza przygód Harry’ego Pottera. W ramach zimowisk i kolonii pracujemy w grupach wiekowych: 8-10, 11-12, 13-14 i pow. 14 lat oraz w grupach zabawowych, tzw. domach. Program Świat Czarodziejów organizowany jest w sezonie zimowym – na zimowiskach oraz w sezonie letnim – na koloniach, a także na wycieczkach i zielonych szkołach w trakcie roku szkolnego.
Świat Czarodziejów – to wszystko dla Was!
mieszkanie w pałacu, zamku lub na terenie kompleksu zamkowego z całodobową ochroną
wyżywienie – potrawy przygotowywane przez pałacowe / zamkowe kuchnie
czas wypełniony warsztatami, zajęciami i epickimi imprezami
czarodziejska peleryna szyta na miarę
haftowany herb domu do własnoręcznego przyszycia
koszulka z sezonowym nadrukiem
pamiątkowa, drewniana różdżka oraz uroczyste obwieszczenie – dyplom specjalny
pamiętnik podróżnika – do sporządzania notatek z magicznej przygody oraz długopis
opieka Arcymistrzów (wychowawców) oraz Ambasadora HY (kierownika)
czas wypełniony warsztatami, zajęciami i epickimi imprezami
Zajęcia, Warsztaty, Aktywności

Eliksarium
Warsztaty manualne – tworzenie własnych minieliksirów z unikatową zawartością, koreczkiem i rzemykiem

Tajemnicze inkantacje
Przegląd zaklęć z literatury o czarodziejach, w tym o przygodach Harry’ego Pottera, w fnale zajęć odbywa się turniej na podstawie gry słowno-ruchowej z użyciem drewnianych różdżek i oryginalnych zaklęć

Kreacje wróżb i przepowiedni
Warsztaty kreatywno-literackie – wymyślanie ciekawych historii na podstawie obserwacji przedmiotów lub zjawisk w nawiązaniu do przedmiotów ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa

Historia Wielkich Magów
prezentacja sylwetek znanych autorów literatury fantasy / SciFi oraz ich największych dzieł literackich, w tym: J. K. Rowling, J. R. R. Tolkiena itp. A także zaglądnięcie do nowości na rynku wydawniczym w Polsce z serii „Wojownicy” czy „Szkoła Szpiegów”.

W poszukiwaniu skarbów gór
warsztaty odkrywczo-techniczne – wydobywanie kamieni/rekwizytów z brył gipsowych oraz prezentacja okazów kamieni szlachetnych i półszlachetnych – pochodzenie, właściwości, zastosowanie.

Instrumentarium Przyjaźni
Zajęcia integracyjne – najczęściej prowadzone od pierwszych dni w czasie turnusu. Zajęcia ukierunkowują na prezentację siebie, wzmocnienie poczucia własnej wartości poprzez odrywanie mocnych stron każdego uczestnika

I wiadomym nie będzie, gdzie kura usiędzie... Rzecz o szyfrach
Warsztaty z szyfrowania i odszyfrowywania wiadomości i meldunków; przegląd znanych metod kodowania

Run Starożytnych kreślenie
Warsztaty z kreślenia Run, symbolika, pochodzenie, znaczenie, na podstawie mitologii nordyckiej oraz w nawiązaniu do przygód Harry’ego Pottera

Różdżki. Kompozycja i potęga
Warsztaty kreatywno-manualne z tworzenia własnego rdzenia do drewnianej różdżki, którą biorący udział w przygodzie otrzymują na zawsze, w nawiązaniu do przygód Harry’ego Pottera

Łzy ciemności, czyli astronomia dla Podróżników
Prezentacja mapy nieba, zapoznanie z konstelacjami, gwiazdami i innymi ciałami niebieskimi. Warsztaty nocne – znajdowanie wybranych gwiazd, planet, konstelacji przy dobrych warunkach atmosferycznych

Sekrety Zielonej Planety
Warsztaty ekologiczne – prezentacja walorów ekologicznej postawy w odniesieniu do zanieczyszczenia środowiska, często zakończone zasadzeniem drzew lub krzewów

Z dziennika znawcy roślin i ziół
warsztaty z rozwijania umiejętności rozpoznawania roślin i ziół, prezentacja wybranych popularnych ziół – występowanie i zastosowanie w codziennym życiu, w nawiązaniu do przedmiotów Szkoły Magii i Czarodziejstwa

Stworzenia, bestie i inne dziwy
Przegląd fantastycznych zwierząt w oparciu o literaturę fantasy oraz mitologię Greków, Rzymian i Słowian w połączeniu z warsztatami kreatywności – zaprojektowanie oryginalnych stworzeń oraz sformułowanie zasad ich wychowywania i odżywiania

Bohalendy Hugona Yorcka
Karciana gra logiczno-decyzyjna z postaciami ze Świata Czarodziejów; gra rozwijająca sztukę argumentacji oraz niezwykle integrująca uczestników

Heraldyka Czterech Światów
Prezentacja sylwetek głównych postaci Czterech Światów: Antaresa, Imerusa, Semperos oraz Xifãnga, których to nazwiska są jednocześnie nazwami domów, połączona z warsztatami z umiejętności szycia – przyszywanie haftowanych herbów do szat czarodziejów

MTL
Odpowiedzialna za rozrywkę młodych Czarodziejów, Sekcja MTL z kolei zapewnia, że nie zabraknie tańca, śpiewu, recytacji, gier sportowych: quidditch (latem), planszówek, konkursów, turniejów, gier fabularnych i fabularno-terenowych, potańcówek i innych, które tężyznę fizyczną wzmocnią, a i umysły oczyszczać będą, by miejsce dla radosnych wspomnień uczynić…
Oferta Lato 2025 już dostępna!
Imprezy i zabawy wieczorne

Zabawa taneczna z nagłośnieniem i oświetleniem. Bal odbywa się najczęściej w głównej sali zamku lub na zamkowym dziedzińcu pod gwiazdami. W czasie balu organizowane są warsztaty z gier planszowych, dla czarodziejów wolących spokojniejsze rozrywki

Konkurs wiedzy na temat literatury J. K. Rowling – dla chętnych uczestników. Każda grupa (dom) wyznacza swoich chętnych reprezentantów, którzy odpowiadają na pytania związane z przygodami Harry’ego Pottera i jego przyjaciół. Forma imprezy dostosowana jest do wieku uczestników

Uroczysty wieczór, podczas którego w galowych strojach czarodzieje udają się na spotkanie z czarodziejską czapką, która określi, jaki dom będą reprezentować w czasie przygody w Świecie Czarodziejów. Uczestnicy otrzymują haftowany herb oraz pamiętnik podróżnika

Turnieje gry w szachy, turniej pojedynków, turniej Quidditcha (zimą – tylko w dobrych warunkach atmosferycznych) czy turniej magiczny, w czasie którego zadania dostosowywane są do wieku biorących udział w przygodzie

NOWOŚĆ! Do każdej zimowej przygody w Czterech Światach HY ma dołączyć Nicolas Flamel. Ten francuski uczony odkrył, że kamień filozoficzny nie został zniszczony na zawsze, ale może pojawić się w przyszłości ponownie. A ta przyszłość jest właśnie dzisiaj! Tej zimy na jednym z pałaców/zamków ma pojawić się jeden z największych skarbów Szóstego Królestwa. Kto dołączy do zimowej przygody, ten weźmie udział w poszukiwaniach kamienia filozoficznego, czyli zabawie fabularyzowanej z zagadkami, postaciami i magicznymi rekwizytami.

Na każdym turnusie rozgrywane są przynajmniej dwa epizody fabularne, czyli najczęściej wychowawcy i ewentualnie starsi uczestnicy wcielają się w role, w postaci ze znanych, fantastycznych światów oraz w oryginalnych bohaterów Czterech Światów Hugona Yorcka, uczestnicy zabawy z kolei stoją przed rozwiązaniem nakreślonego problemu – odnajdują skarb, bohaterów, strzegą artefaktu czy demaskują wrogów krainy