Świat Rekrutów Hugona Yorcka
Świat Rekrutów – program dla fanów Gwiezdnych Wojen, Star Treka i nie tylko
Oto najbardziej odlotowy i nowoczesny program kolonii i obozów w całej galaktyce, a może i we wszechświecie! Jeśli patrząc w gwiazdy zdarza Ci się nucić marsz imperialny, a byle patyk w drodze ze szkoły pomaga Ci pokonywać złowrogie siły Imperium, musisz dołączyć do kosmicznej przygody. Pałac Umysłu w Witaszycach oraz Stary Dwór zapraszają. Zobacz jedną z największych kolekcji Star Wars, weź udział w rozgrywkach Laser Tag oraz spraw, by to właśnie Twoja planeta stała się centrum galaktyki.
Świat Rekrutów, czyli Gwiezdnych Podróżników to program zimowisk, kolonii, zielonych szkół i wycieczek szkolnych dla fanów literatury i filmu Sci Fi (Star Wars, Star Trek czy Diuna). W ramach zimowisk i kolonii pracujemy w grupach wiekowych: 10-12, 13-14, 15-16 i pow. 16 lat oraz w grupach zabawowych, tzw. frakcjach lub układach. Program Świat Rekrutów organizowany jest w sezonie zimowym – na zimowiskach oraz w sezonie letnim – na koloniach, a także na wycieczkach i zielonych szkołach w trakcie roku szkolnego.
Świat Rekrutów – to wszystko dla Was!
mieszkanie w pałacu, zamku lub na terenie kompleksu zamkowego z całodobową ochroną
wyżywienie – potrawy przygotowywane przez pałacowe / zamkowe kuchnie
czas wypełniony warsztatami, zajęciami i epickimi imprezami
tunika rekruta szyta na miarę,
haftowany herb frakcji / układu do własnoręcznego przyszycia
pamiątkowe, kosmiczne okulary oraz uroczyste obwieszczenie – dyplom specjalny
pamiętnik podróżnika – do sporządzania notatek z magicznej przygody oraz długopis
koszulka z sezonowym nadrukiem
opieka Arcymistrzów (wychowawców) oraz Ambasadora HY (kierownika)
rozgrywka Laser Tag (jeden scenariusz gry – około 45 minut zabawy)
Zajęcia, Warsztaty, Aktywności
Przewaga Niedostrzeżonych
Warsztaty ze sztuki kamuflażu w terenie, maskowania taktycznego i bezpośredniego
Impulsy do wyobrażeń
Warsztaty kreatywności na fundamentach budowania figur i przedmiotów z kilogramów LEGO
Instrumentarium Przyjaźni
Zajęcia integracyjne – najczęściej prowadzone od pierwszych dni w czasie turnusu. Zajęcia ukierunkowują na prezentację siebie, wzmocnienie poczucia własnej wartości poprzez odrywanie mocnych stron każdego uczestnika
I wiadomym nie będzie, gdzie kura usiędzie... Rzecz o szyfrach
Warsztaty z szyfrowania i odszyfrowywania wiadomości i meldunków; przegląd znanych metod kodowania
Kierunek? Na „X”!!
Warsztaty z umiejętności nawigacji – wyznaczania kierunków świata na podstawie obserwacji terenu oraz nieba
Moja wersja: dopasowana
Prezentacja sztuki dezinformacji, warsztaty słowno-językowe, problem fake newsów – jak je rozpoznawać i nie dać się nabrać
Imeriada. Gotowość do zwycięstwa
Turnieje i zawody sportowe w różnych dyscyplinach, wybór uzależniony jest od umiejętności i zdolności uczestników, biorących udział w aktualnej przygodzie
Zakazany sztych
Warsztaty z umiejętności walki mieczem z wykorzystaniem bezpiecznych mieczy piankowych
Skafandry i pancerze. Od skóry do tytanu
Warsztaty kreatywności – tworzenie skafandrów i pancerzy przyszłości na bazie dostępnych materiałów ekologicznych w nawiązaniu do umundurowania gwiezdnowojennych frakcji
Łzy ciemności, czyli astronomia dla Podróżników
Prezentacja mapy nieba, zapoznanie z konstelacjami, gwiazdami i innymi ciałami niebieskimi. Warsztaty nocne – znajdowanie wybranych gwiazd, planet, konstelacji przy dobrych warunkach atmosferycznych
2500 kMa na liczniku
Przegląd statków kosmicznych i ich uzbrojenia na przykładzie Sokoła Milenium i innych obiektów latających ze świata Gwiezdnych Wojen
Cywilizacje Szóstego Królestwa
Przegląd planet i cywilizacji opisanych w różnych światach SciFi, w tym w sadze: Star Wars
Sekrety Zielonej Planety
Warsztaty ekologiczne – prezentacja walorów ekologicznej postawy w odniesieniu do zanieczyszczenia środowiska, często zakończone zasadzeniem drzew lub krzewów
W tłumie obrońcy nie znajdziesz
Warsztaty z rozwijania umiejętności walki wręcz oraz samoobrony
Ja w tysiącach mnie
Warsztaty z rozwijania umiejętności prawidłowego odpoczywania, medytacji i słuchania samego siebie, w nawiązaniu do Rycerzy Jedi
Bohalendy Hugona Yorcka
Karciana gra logiczno-decyzyjna z postaciami ze Świata Czarodziejów; gra rozwijająca sztukę argumentacji oraz niezwykle integrująca uczestników
Heraldyka Czterech Światów
Prezentacja sylwetek głównych postaci Czterech Światów: Antaresa, Imerusa, Semperos oraz Xifãnga, których to nazwiska są jednocześnie nazwami domów, połączona z warsztatami z umiejętności szycia – przyszywanie haftowanych herbów do szat czarodziejów
MTL
Odpowiedzialna za rozrywkę młodych Czarodziejów, Sekcja MTL z kolei zapewnia, że nie zabraknie tańca, śpiewu, recytacji, gier sportowych: quidditch (latem), planszówek, konkursów, turniejów, gier fabularnych i fabularno-terenowych, potańcówek i innych, które tężyznę fizyczną wzmocnią, a i umysły oczyszczać będą, by miejsce dla radosnych wspomnień uczynić…