Trade’n’Conquer w Świecie Rekrutów
Trade’n’Conquer w Świecie Rekrutów – program dla fanów Gwiezdnych Wojen, Star Treka i nie tylko
Oto najbardziej odlotowy i nowoczesny program kolonii i obozów w całej galaktyce, a może i we wszechświecie! Trade’n’Conquer to program oparty na grze strategiczno-terenowej, trwającej przez cały wypoczynek. Obrady Senatorów, podbój planet na specjalnej mapie, talia: kosmiczne przygody i zagrożenia, z której karty mogą wywrócić tabelę wyników. Do tego starcia z przeciwnikami w plenerze! A pomiędzy rozgrywkami organizowana jest cała paleta warsztatów i imprez. Trade’n’Conquer to program zimowisk dla fanów literatury i filmu SciFi (Star Wars, Star Trek czy Diuna). W ramach zimowisk pracujemy w grupach wiekowych: 10-12, 13-14, 15-16 i pow. 16 lat oraz w grupach zabawowych, tzw. frakcjach czy dynastiach.
Trade’n’Conquer – to wszystko dla Was!
mieszkanie w pałacu, zamku lub na terenie kompleksu zamkowego z całodobową ochroną
wyżywienie – potrawy przygotowywane przez pałacowe / zamkowe kuchnie
czas wypełniony warsztatami, zajęciami i epickimi imprezami
tunika rekruta szyta na miarę,
haftowany herb frakcji / układu do własnoręcznego przyszycia
pamiątkowe, kosmiczne okulary oraz uroczyste obwieszczenie – dyplom specjalny
pamiętnik podróżnika – do sporządzania notatek z magicznej przygody oraz długopis
koszulka z sezonowym nadrukiem
opieka Arcymistrzów (wychowawców) oraz Ambasadora HY (kierownika)
rozgrywka Laser Tag (jeden scenariusz gry – około 45 minut zabawy)
Zajęcia, Warsztaty, Aktywności

Impulsy do wyobrażeń
Warsztaty kreatywności na fundamentach budowania figur i przedmiotów z kilogramów LEGO

Instrumentarium Przyjaźni
Zajęcia integracyjne – najczęściej prowadzone od pierwszych dni w czasie turnusu. Zajęcia ukierunkowują na prezentację siebie, wzmocnienie poczucia własnej wartości poprzez odrywanie mocnych stron każdego uczestnika

I wiadomym nie będzie, gdzie kura usiędzie... Rzecz o szyfrach
Warsztaty z szyfrowania i odszyfrowywania wiadomości i meldunków; przegląd znanych metod kodowania

Kierunek? Na „X”!!
Warsztaty z umiejętności nawigacji – wyznaczania kierunków świata na podstawie obserwacji terenu oraz nieba

Moja wersja: dopasowana
Prezentacja sztuki dezinformacji, warsztaty słowno-językowe, problem fake newsów – jak je rozpoznawać i nie dać się nabrać

Imeriada. Gotowość do zwycięstwa
Turnieje i zawody sportowe w różnych dyscyplinach, wybór uzależniony jest od umiejętności i zdolności uczestników, biorących udział w aktualnej przygodzie

Zakazany sztych
Warsztaty z umiejętności walki mieczem z wykorzystaniem bezpiecznych mieczy piankowych

Skafandry i pancerze. Od skóry do tytanu
Warsztaty kreatywności – tworzenie skafandrów i pancerzy przyszłości na bazie dostępnych materiałów ekologicznych w nawiązaniu do umundurowania gwiezdnowojennych frakcji

Łzy ciemności, czyli astronomia dla Podróżników
Prezentacja mapy nieba, zapoznanie z konstelacjami, gwiazdami i innymi ciałami niebieskimi. Warsztaty nocne – znajdowanie wybranych gwiazd, planet, konstelacji przy dobrych warunkach atmosferycznych

2500 kMa na liczniku
Przegląd statków kosmicznych i ich uzbrojenia na przykładzie Sokoła Milenium i innych obiektów latających ze świata Gwiezdnych Wojen

Cywilizacje Szóstego Królestwa
Przegląd planet i cywilizacji opisanych w różnych światach SciFi, w tym w sadze: Star Wars

Sekrety Zielonej Planety
Warsztaty ekologiczne – prezentacja walorów ekologicznej postawy w odniesieniu do zanieczyszczenia środowiska, często zakończone zasadzeniem drzew lub krzewów

Z wizytą na planecie minerałów
warsztaty odkrywczo-techniczne – wydobywanie kamieni/rekwizytów z brył gipsowych oraz prezentacja okazów kamieni szlachetnych i półszlachetnych – pochodzenie, właściwości, zastosowanie.

TNC – obrona planety
jednorazowa rozgrywka z użyciem bezpiecznej broni laserowej (Laser Tag) w ramach plenerowej rozgrywki dziennej sesji Trade’n’Conquer (czas trwania około 45 minut).

Ja w tysiącach mnie
Warsztaty z rozwijania umiejętności prawidłowego odpoczywania, medytacji i słuchania samego siebie, w nawiązaniu do Rycerzy Jedi

Bohalendy Hugona Yorcka
Karciana gra logiczno-decyzyjna z postaciami ze Świata Czarodziejów; gra rozwijająca sztukę argumentacji oraz niezwykle integrująca uczestników

Heraldyka Czterech Światów
Prezentacja sylwetek głównych postaci Czterech Światów: Antaresa, Imerusa, Semperos oraz Xifãnga, których to nazwiska są jednocześnie nazwami domów, połączona z warsztatami z umiejętności szycia – przyszywanie haftowanych herbów do szat czarodziejów

MTL
Odpowiedzialna za rozrywkę młodych Czarodziejów, Sekcja MTL z kolei zapewnia, że nie zabraknie tańca, śpiewu, recytacji, gier sportowych: quidditch (latem), planszówek, konkursów, turniejów, gier fabularnych i fabularno-terenowych, potańcówek i innych, które tężyznę fizyczną wzmocnią, a i umysły oczyszczać będą, by miejsce dla radosnych wspomnień uczynić…
Oferta Lato 2025 już dostępna!
Imprezy i zabawy wieczorne

Zabawa taneczna z nagłośnieniem i oświetleniem. Bal odbywa się najczęściej w głównej sali pałacu lub pod gwiazdami. W czasie balu organizowane są warsztaty z gier planszowych, dla rekrutów wolących spokojniejsze rozrywki. Zimą zawsze można wypożyczyć karnawałową maskę

Autorska gra fabularno-terenowa, w czasie której senatorowie siedzący każdego wieczoru przy symulatorze rozwoju planety decydują o współzawodnictwie dziejącym się naprawdę w ciągu dnia, czyli w tzw. bitwie o surowce, odbywającej się na pałacowych błoniach

Turnieje gry w szachy, turniej pojedynków czy międzygwiezdny turniej rycerski, w czasie których zadania dostosowywane są do wieku biorących udział w przygodzie

Zabawa fabularyzowana z elementami autoprezentacji, dyskusji i argumentacji, której celem jest wybranie mistrza (mastera) rekrutów do tytułu Namiestnika Galaktyki

Warsztaty literacko-aktorskie – przygotowanie rozegrania krótkiego epizodu fabularnego na podstawie tytułu scenariusza i zwięzłego opisu

Gra fabularno-terenowa, rozgrywana najczęściej po zachodzie słońca, z elementami współzawodnictwa oraz działania zespołowego, w finale której mistrzowie mają znaleźć i przejąć niezwykły artefakt

Na każdym turnusie rozgrywane są przynajmniej dwa epizody fabularne, czyli najczęściej wychowawcy i ewentualnie starsi uczestnicy wcielają się w role, w postaci ze znanych, fantastycznych światów oraz w oryginalnych bohaterów Czterech Światów Hugona Yorcka, uczestnicy zabawy z kolei stoją przed rozwiązaniem nakreślonego problemu – odnajdują skarb, bohaterów, strzegą artefaktu czy demaskują wrogów krainy